Show simple item record

AuthorGhent University
Accessioned date2023-03-09T02:33:03Z
Available date2023-03-09T02:33:03Z
Year2014
CitationGhent University (2014). Changing Small Island developing States: a space perspective on environmental change in Caribbean. Kingston: UNESCO. Recuperado de:es
URIhttps://bvearmb.do/handle/123456789/2450
Abstract[English] The United Nations Educational Scientific and Cultural Organization (UNESCO) and Ghent University have partnered with the support of the Belgian Science Policy Office (BELSPO) to study various kinds of environmental changes in a select number of Caribbean SIDS using the tool of remote sensing. The aim of the project is to show and to convince researchers and decision-makers of the usefulness of remote sensing in the discussion about environmental and climate change.es
Abstract[Español] La Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO) y la Universidad de Gante, con el apoyo de la Oficina de Política Científica Federal de Bélgica (BELSPO), han colaborado en el estudio, basado en la teledetección, de diversos tipos de cambios ambientales en un número determinado de PEID del Caribe. La finalidad del proyecto es mostrar y convencer a los investigadores y a los encargados de adoptar decisiones de la utilidad de la teledetección en el debate relativo a los cambios ambientales y el cambio climático.es
LanguageSpanishes
LanguageEnglishes
PublishedUnited Nations Educational Scientific and Cultural Organization (UNESCO)es
Rights© UNESCO.es
SubjectCambio climáticoes
SubjectProblemas ambientaleses
SubjectGestión ambiental - Planificaciónes
TitleChanging Small Island developing States: a space perspective on environmental change in Caribbeanes
dc.title.alternativeCambios en los Pequeños Estados Insulares en Desarrollo: una perspectiva espacial sobre los cambios ambientales en el Caribees
Material typeBookes
Type of contentCultural or scientific informationes
Type of contentTechnical reportes
AccessOpenes
AudienceTechnicians, professionals and scientistses


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© UNESCO.
© UNESCO.